Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Spotkanie w Pelplinie

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

E483-252 w Obornikach Wlkp




Autor:  Copal

VOITH Gravita w Pile

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

VOITH Gravita w Pile
Komentarz: Pewnie nie pierwszy raz ten lok gościł w Pile, ale pierwszy raz pojawia się na naszej galerii. VOITH GRAVITA 10 BB nr taborowy 1261 304-0 na torach stacji Piła Towarowa 23-09-2012

Dwie lokomotywy tego typu eksploatowane są w spółce Lotos Kolej, jedna od września a druga od listopada 2011. Początkowo pracowały jako lokomotywy manewrowe, obecnie pracują ze składami jako lokomotywy liniowe.


Lokomotywa Gravita 10 BB to normalnotorowa manewrowa lokomotywa spalinowa z przekładnią hydrauliczną produkowana przez firmę Voith Lokomotivtechnik GmbH&Co.KG w Kilonii.
Prototyp lokomotywy przedstawiono na targach Inno Trans w 2008 roku.
Lokomotywa posiada samonośną ramę na której usytuowane są nadbudówki, w dłuższej znajduje się silnik spalinowy i przekładnia hydrauliczna. W mniejszej znajdują się urządzenia elektryczne. Kabina maszynisty umieszczona jest asymetrycznie. Wejscie do kabiny umieszczone jest po lewej stronie w kierunku jazdy. Rama lokomotywy oparta jest na wózkach za pomocą sprężyn (Flexicoil). Pomiędzy zderzakami a czołownicami zamontowane są elementy deformacyjne zmniejszające uszkodzenia lokomotywy w razie zderzenia. Siły pociągowe i hamowania przenoszone są za pomocą nisko umieszczonych cięgiel (drągów). Układ wydechowy silnika spalinowego wyposażony jest w filtr wyłapujący cząsteczki sadzy ze spalin. Lokomotywy eksploatowane na DB mają zestawy kołowe wyposażone w drążone osie a koła są monoblokowe. Lokomotywy wyposażone są w zdalne sterowanie i sprzęg manewrowy (maszynista z lokomotywy sprzęga i odłącza lokomotywę od wagonów). Należy jeszcze dodać że lokomotywa oprócz przekładni hydraulicznej ma przekładnię mechaniczną przy pomocy której włącza się jazdę manewrową lub szlakową.

Dane techniczne.
Rok budowy : od 2009
Układ osi :B`B`
Dlugość :15,720 mm
Wysokość :4,273 mm
Ciężar :80 t
Prędkość :100km/h
Moc silnika spalinowego :1000kW
Typ silnika spalinowego: ośmiocylindrowy MTU8V 4000 R 43
Słowa kluczowe: Piła, Towarowa, VOITH, Gravita, 10BB, 09-2012, Lotos, 1261, 1261-304-0
Data: 24.09.2012 18:32
Wyświetleń: 2279
Pobrań: 2
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 337.7 KB
Dodał: Copal

Autor: Komentarz:
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Wałcz

A dodać należy że VOITH Gravita gościła w Wałczu. Ale eReN w tym czasie był 300km od domu :( więc zdjęcie Copala cenne i za to mu dziękujemy :)
24.09.2012 19:39 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
zbyniek
Użytkownik

Data: 06.06.2011
Komentarzy: 56
...

W Lotosie ta lokomotywa jest na testach tylko do końca tego miesiąca.
24.09.2012 21:26 Offline zbyniek
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Wałcz

Piter też nie mógł, choć wiedział, ale śmigał na wesele ...
Apropos tej lokomotywy: przekładnia hydrauliczna? Czy to się sprawdza?
24.09.2012 21:32 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
zbyniek
Użytkownik

Data: 06.06.2011
Komentarzy: 56
....

Rozmawiając z mechanikiem mówił że maszyna sprawuje się nie źle największe brutto jakie ciągnął to było 1800t.Jak na tak małą maszynę to całkiem sporo.
24.09.2012 22:08 Offline zbyniek
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Szyba

Czy ja dobrze widzę że szyba w tej lokomotywie jest Panoramiczna? Musi być ładny i komfortowy widok...
26.09.2012 21:29 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Spotkanie w Pelplinie

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

E483-252 w Obornikach Wlkp