Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjęcie:

Awaria na ostbahnie

Następne zdjęcie:  »

Wykolejenie




Autor:  Jarek W

Wykolejenie

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjęcie:  

            

Wykolejenie
Komentarz: Wykolejenie na poznańskiej obwodnicy (29.08.2012). Ok 200 m od zatrzymania się wykolejonego wagonu. Widoczne znacznie zużycie szyny na łuku. Ok 10-20 metrów dalej są pierwsze ścięte śruby na podkładach. Jak widać PLK była już przygotowana do naprawy ale nie zdążyła.... Zdjęcie robione suszarką.
Słowa kluczowe: 08-2012, Poznań, obwodnica, wykolejenie, D29-395, Cargo
Data: 29.08.2012 22:34
Wyświetleń: 2009
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 217.2 KB
Dodał: Jarek W

Autor: Komentarz:
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
?

Jeżeli to jest "znaczne zużycie szyny" to nie wiesz o czym piszesz !
Gdyby miała to być przyczyna wykolejenia to pierwsza wyjechała by lokomotywa ET22 ( a nie 6 wagon od końca ), która na to w tych warunkach jest bardzo podatna.

OT akurat wyskoczył kod "szyna"
29.08.2012 22:56 Offline gonzor
Jarek W
Użytkownik

Data: 17.09.2010
Komentarzy: 50
.

Nie ukrywam, że dużej wiedzy w tym temacie nie mam. Pewnie są i większe zużycia. Nie wiemy czy też wagon nie przyczynił się do tego - to ustali komisja. Niemniej ślady wskazuja na to, że wykolejnie zaczeło się w tym miejscu. Jak bedziesz wiedział o ustaleniach komisji to prosze odśwież temat.

Według Twojej wiedzy (opartej na znajomości fizyki skladu) w tej sytuacji wykolejenie 6 sprawnego wagonu jest niemożliwe czy mało prawdopodobne? Jeżeli możesz chociaż pokrótce rozwinąć temat to chętnie poczytam.
29.08.2012 23:29 Offline Jarek W
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Przyczyna

Prócz bocznego zużycia szyny jest tam spore poszerzenie i zużycie podkładów. W dodatku tor leży często w wodzie z płynącego dawno nie czyszczonego rowu. Jeżdżąc tym torem jechałem zawsze o 5-10km/h wolniej bojąc się, że wywalę się. Lokomotywą kołysało aż pudło odbijało się od podparć bocznych.
Stawiam na to, że ten wagon zsunął się z szyny do wewnątrz i w ten sposób wykoleił się.
30.08.2012 10:27 Offline Mariusz
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Stan torowisk

Niestety to polska rzeczywistość. Ostatnio przyjrzałem się jedynce w Starej Łubiance. Jest tam odcinek na drewnianych podkładach. Niestety ich stan woła o pomstę do nieba. Wieczorem wrzucę fotkę wybranych.
30.08.2012 10:54 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Piter

Musisz nas wszystkich dołować?
Wiemy, że stan kolei jest kiepski. Przez wiele lat była zaniedbywana. Nikt tego nagle nie uzdrowi. Z tego co widzę, to odpowiednie brygady dwoją się i troją nie wiedząc gdzie łapy włożyć, tyle jest nagle do zrobienia.
A tu i kasy mało i roboli mało. Szkoda, że zarobki są marne, bo stały by kolejki do zatrudnienia na kolei.
30.08.2012 11:00 Offline Mariusz
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Mariusz

Dobra, nie wrzucę. Ale nie ma się co dziwić coraz częstszym wykolejeniom. Stan taboru też czasami jest opłakany. Ostatnio nawet gdzieś czytałem, że pluskwy pogryzły pasażerów w TLK. Ech...
30.08.2012 11:11 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
?

@Jarek W
Przyczyny będą z pewnością dwie. Stan toru i stan taboru.
Nie żdziwiłbym się gdyby wykolejeniec miał podciety zestaw ( zestawy ). Spowodowało to "wdrapanie " się na pow. toczną główki szyny w miejscu zużycia. Dodatkowo dochodzi zużycie podkładów ( poszerzenie toru ) oraz jak pisze Mariusz nierówności toru. Z tymże wagon wyjechał na zewnątrz powodując wywalenie słupa trakcyjnego.
30.08.2012 14:51 Offline gonzor
Jarek W
Użytkownik

Data: 17.09.2010
Komentarzy: 50
.

Tak w tym miejscu jest "poszeżenie" toru na krótkim odcinku - niewspółmiernym do całego łuku. Widać to jak patrzę na inne swoje zdjęcia.

Tak odnosząc sie do utyskiwań na utrzymanie toru i ilośc wykolejenień to trzeba brać po uwagę, że teraz wszystko szybko staje się medialne. Wcześniej pewnie o tego typu wydażeniach jak na Piątkowie nikt by się nie dowiedział. Podejżewam, że statystyki utrzymuja się na podobnym poziomie.

Obiektywnie patrząc w Wlkp pod względem infrakstrutury sporo dobrego ostatnio się dzieje. Wyliczam z pamięci: Wałcz - Ulikowo, Poznań - Wągrowiec, Luboń - Grodzisk, Poznań Wschód - Gniezno, doraźnie POD- Oborniki, jeden tor na obwodnicy Poznania, Rogoźno - Wągrowiec. W perspektywie Poznań- Czempiń, i chyba prace na torze do Krzyża z Poznania.
31.08.2012 01:41 Offline Jarek W



«  Poprzednie zdjęcie:

Awaria na ostbahnie

Następne zdjęcie:  »

Wykolejenie