Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjęcie:

Jedziemy do Chabówki

Następne zdjęcie:  »

SM42-1250




Autor:  Raczek

SM42-1234

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjęcie:  

            

SM42-1234
Komentarz: 16.08.2012, Tłoki. SM42-1234 jako "zaparowóz" prowadzi pociąg 77324 z Poznania do Wolsztyna.
Słowa kluczowe: SM42, SM42-1234, TurboStonka, zaparowóz, Tłoki, Koleje_Wielkopolskie, D29-357, 77324
Data: 20.08.2012 13:21
Wyświetleń: 1535
Pobrań: 0
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 552.1 KB
Dodał: Raczek
EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D90
Exposure time: 1/320
Aperture value: F/11
ISO speed: 200
Date created: 16.08.2012 11:12:53
Focal length: 80mm

Autor: Komentarz:
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Turbostonka

Nie no linia typowo historyczna. Cargo dołącza do tych mądrych inaczej z PLK...
20.08.2012 16:41 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Historyczna

Ejże Piotr, jaka tam historia, skoro bonanzy jadą po torze na betoniakach z przytwierdzeniami SB3.
Fota super właśnie za ten skład.
Taki jakiś zabawkowy przez tą kaczkę "faszerowaną".
20.08.2012 17:23 Offline Mariusz
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
Zaparowóz

Jak to Piotrek Radomski napisał przy takim samym składzie na WPR "najnowocześniejszy zaparowóz".
Ale stonka mi się nie podoba (bynajmniej nie pasuje do tego składu).
20.08.2012 17:26 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
@ Mariusz

Ale to sarkazm był... Wszyscy trąbili, że ta linia ma zachować historyczny charakter, dawna infrastruktura, składy w historycznych barwach z parowozem. A co mamy: betony na spręzynach, prefabrykowane perony, słupki hektometrowe w postaci tabliczek na tyczkach i składy złożone z nowoczesnych lokomotyw i wagonów we współczenych barwach. Chromolę takie linie historyczne. Z resztą nie tylko ja. Ponoć miłośników parowej kolei z zagranicy tam coraz mniej, bo widzą te "przemiany" i wolą do Anglii pojechać na prywatne kolej historyczne. I żadne TPWP nie pomoże, bo "Tęgie głowy" ze spółek PKP załatwiają nam takie buble.
20.08.2012 17:31 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Oggy
Użytkownik

Data: 14.01.2012
Komentarzy: 165
Ależ..

.. ta linia to perełka Woźniaka i władze wojewódzkie są nią zachwycone! :P
20.08.2012 19:07 Offline Oggy http://www.ok-kolej.pl
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Historyczna c.d.

Teraz na poważnie. Czy myślicie, że wszyscy mieszkańcy są szczęśliwi z tego, że na co dzień jeździli parowozem w brudnych starych wagonach mając do wybory nowe, szybkie i klimatyzowane szynobusy?
Albo oczekując na pociąg na krzywych acz zabytkowych peronach?
Linię zabytkową to można sobie gdzieś prywatnie urządzić i prowadzić ruch okazjonalnie zabytkowym taborem.
Znam pilan, którzy chromolą codzienne dojazdy do Poznania zabytkami po zabytkowej linii.
Ezt starsze ode mnie z hamulcem knorra jeszcze. Tory nie ruszane od 1990 roku, albo i dalej.
To wszystko może być, jeśli jedzie mikol na wycieczkę i dzierży flaszkę lokalnego browaru w dłoni, a nie pasażer, co kilkaset PLN-ów miesięcznie wydaje i po 4 godziny dziennie w tym musi siedzieć, albo i stać.
W Złotowie mam zabytkową kolej. Zabytkowe budynki, zabytkowe perony, zabytkowe sygnalizatory. Ładniej jak w tym całym Wolsztynie, tylko parowoza ni ma.
20.08.2012 19:52 Offline Mariusz
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
Złotów...

...parowozu nie ma a się żyje. Parowóz powinien jeździć tylko na okazyjnych pociągach (Pirat, Piast itp.). Komfort jest inny. A ci ludzie co mieszkają przy torach pewnie też się denerwują na widok tego dymu.
20.08.2012 20:08 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Oggy
Użytkownik

Data: 14.01.2012
Komentarzy: 165
.

Ja już od dawna mówię że utrzymanie ruchu planowego na samowarach to absurd chłonący miliony złotych rocznie jak gąbka. Wolsztyn miał potencjał na świetną kolej muzealną, niestety bardziej lansowane było utrzymanie ruchu planowego za wszelką cenę, na zasadzie "jakoś to będzie". I tak mamy "historyczną" linię na Poznań, dwie najbardziej klimatyczne linie z Wolsztyna (na Sulechów i Nową Sól) są nieprzejezdne, a same kopciuchy są w stanie wołającym o pomstę do nieba. A przecież można było zostawić parowe kursy tylko w weekendy, za to w większej liczbie par i to nie tylko na Poznań, a i od czasu do czasu angażować parowozy w lokalnym ruchu towarowym, oczywiście z odpowiednimi zapowiedziami zawczasu żeby ludzie zdążyli na taką kumulację się zjechać. Ale w naszych warunkach to jest tylko fantazjowanie.
Jak na razie szansę na prawdziwą kolej muzealną widać w Toruniu. Trochę już się to wlecze, ale pierwszy duży krok już został poczyniony, mianowicie padła decyzja o naprawie SM41-111, a Ol49-3 być może będzie miała zaklepaną naprawę główną jeszcze w tym roku - chciałbym żeby Kuj-Pom pokazał Wielkopolsce na czym może polegać kolejowa turystyka.
21.08.2012 00:12 Offline Oggy http://www.ok-kolej.pl
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
@Oggy

Mówisz o tym (ŹRÓDŁO
) dwukrotnym niepowodzeniu próby znalezienia wykonawcy naprawy Olki? Szykuje się kolej muzealna pełną parą :) Oczywiście życzę im jak najlepiej i gratuluję wysupłania kasy na naprawę parowozu i pomysłu na promowanie swojego regionu.

Czy mam rozumieć, że Ty nie jeździsz do Wolsztyna zrobić fotek planowego z parowozem z tego powodu, że dla Ciebie jest absurd - zgadza się? Wnioskuję na podstawie powyższego stanowiska, które powyżej przedstawiłeś.
21.08.2012 07:29 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
Oggy
Użytkownik

Data: 14.01.2012
Komentarzy: 165
.

Czasem sobie skoczę. W weekend - więc parowóz w planie powinien pozostać w weekendy, bo w środku tygodnia nie ma to najmniejszego sensu, a tylko utrudnia życie ;) No i w końcu marszałek Woźniak może zauważyłby że na torach w Wielkopolsce jest coś więcej niż Wolsztyn. Że są np. wąskotorówki, które balansują na krawędzi upadku, jak np. w Gnieźnie czy Środzie (sam jestem wolontariuszem i działaczem na rzecz kolejki w Środzie), a lokalne samorządy nie są w stanie ich utrzymać (lub zwyczajnie nie chcą).

Toruń ma szansę wypalić, pod warunkiem że przetarg będzie rozsądnie rozpisany. Jak na razie InterLok umywa rączki, bo nie zgadza się na danie gwarancji na wykonaną robotę.
21.08.2012 10:21 Offline Oggy http://www.ok-kolej.pl



«  Poprzednie zdjęcie:

Jedziemy do Chabówki

Następne zdjęcie:  »

SM42-1250