Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjęcie:

SU45-164 zaszynobus

Następne zdjęcie:  »

Bydgoszcz-Berlin




Autor:  Copal

SU45-174

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjęcie:  

            

SU45-174
Komentarz: SU45-174 z osobowym z Krzyża do Kostrzyna dojeżdża do Sarbiewa. Sarbiewo 05-08-2012
Słowa kluczowe: SU45, SU45-174, Sarbiewo, ostbahn, D29-203, woodstock, 08-2012, PRy
Data: 05.08.2012 20:53
Wyświetleń: 1840
Pobrań: 1
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 167.2 KB
Dodał: Copal

Autor: Komentarz:
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
Woodstock

Koniec sielanki. Teraz powrót do normalki czyli SU42/45 i jedna Bonanza....
05.08.2012 21:02 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
re: Woodstock

Na odcinku Kr-Ko "SU42/45 i jedna Bonanza" to jest incydent a nie normalka.
05.08.2012 21:12 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
enstone
Użytkownik

Data: 03.06.2012
Komentarzy: 206
Normalka

Chcieliście chyba napisać, że autobus szynowy SA133/134.
05.08.2012 21:19 Offline enstone
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
@enstone

A co jeśli te nasze "bezawaryjne" szynobusy odmówią.? Wiadomo chyba ile razy zostały ściągane z Ostbahanu. Ja jestem za pozostawieniem dalej tych składów choć to nierealne.
Osobiście chciałbym, aby na tej linii nie pojawiały się szynobusy.
05.08.2012 21:25 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
.

Aha, zapowiada się na kolejną (subiektywną) dyskusję wyższości lok. spalinowych nad szynobusami :)
05.08.2012 21:55 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
Pepe
Użytkownik

Data: 16.05.2011
Komentarzy: 120
Literówka

"SU45-174 s osobowym" to tak kiepsko wygląda ;) 2 bohuny w dniu największych przewozów w tym tygodniu, no fajnie...
05.08.2012 21:57 Offline Pepe
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
@ Michał

każda dyskusja na temat jakiejkolwiek wyższości i tak kończy się na ekonomii. Reszta dawno przestała się liczyć. Najbardziej boli podporządkowanie wzornictwa czystemu zyskowi.
05.08.2012 22:00 Offline Copal http://www.st43.pl
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Szynobusy

Panowie. Szynobusy niestety to konieczność. Gdyby je wprowadzono w latach osiemdziesiątych to byc może mielibyśmy o wiele więcej lokalnych linii, bo nie byłyby tak dobite przez ciężkie lokomotywy. szynobusy jeździłyby szybciej i frekwencja by była. Popatrzcie na Czechy lub Słowację. Ocalałe nawet te najkrótsze linie i cały czas po nich jeżdżą pociągi. U nas niestety nie, więc módlcie się, aby tych szynobusów było jak najwięcej, bo jeśli nie to za kilka lat nie będziecie wogóle oglądać pociagów na szlakach lokalnych. Oczywiście ja też lubię patrzeć na składy wagonowe, ale nie ma zmiłuj. Chwytajcie to co jest. A za kilkadziesiąt lat będzie tęsknić na szynobusami, bo pojawią się nowsze, bardziej futurystyczne maszyny. Nie tęsknicie za kiblem w klasycznym żółto-niebieskim malowaniu?
06.08.2012 09:33 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
@Piter

Nie to, że nie lubię tych pesowskich maszyna ale gdyby nie były tak awaryjne byłyby jak spalinowe TGV :D
W latach 80/90 można było myśleć nad czymś takim no ale budżet nie był taki jak teraz.
Ale nie lubię kiedy po Ostbahanie jeżdżą szynobusy. Dla mnie jest to linia historyczna także SP32 czy SU42 z jedną Bonanzą jest tu dla mnie wystarczające (chodzi mi o szlak Piła-Chojnice). Na prezentowanym odcinku takie składy mogłyby zostać. Ale jest to raczej nierealne.
06.08.2012 10:27 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
enstone
Użytkownik

Data: 03.06.2012
Komentarzy: 206
...

Mogą zrobić to co na trasie Krzyż-Piła/Chojnice.:D Zastanawiam sie dlaczego zrezygnowali z szynobusów, czy to była jakaś planowana zmiana na składy i lokomotywy.?? Czy opłaca się puszczać składy?
06.08.2012 11:31 Offline enstone
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
..

Napisałeś, że dla Ciebie linia ta jest historyczna. Z pewnością wiesz, że linia powstała kiedy królowały parowozy więc idąc Twoim tokiem rozumowania diesle tutaj także nie pasują. Zgadzasz się ze mną?

Awaryjne? Posiadasz KONKRETNE dane dot. awaryjności szynobusów i lok. spalinowych czy powielasz hasła głoszone przez niektórych krzykaczy? Tylko dane mogą być podstawą do opinii a nie subiektywne odczucia innych użytkowników. Ja takich danych nie mam a trochę zjeździłem czasu lubuskimi szynobusami (~3,5 roku w dni robocze) i NIGDY żaden nie zdefektował ze mną na pokładzie. Nie jestem stronniczy ale w głoszeniu swoich opinii proszę weź pod uwagę kosz utrzymania lokomotywy. Zastanawiałeś się ile oleju napędowego oraz oleju silnikowego spala taka lokomotywa na odcinku 100km? Zwróciłeś uwagę na częściowo nowo wymienione podkłady OstBahnu między Gorzowem a Kostrzynem jak niektóre z nich są "uświnione" olejem? Wiesz ile kosztuje praca wykonana przy obsłudze/naprawie lokomotywy a szynobusu w przeliczeniu na pokonany km przez pracowników tzw. "szopy"? Uważasz, że jak po raz wtóry w danym tygodniu naprawiają ten sam lok na podobną usterkę są zadowoleni? Powoli przypomina to czynność nazywaną "rzeźbieniem w g....e" a pośrednio w kosztach naprawy/eksploatacji lok. partycypuje każdy polski podatnik. Porównywałeś komfort pracy maszynisty w obu typach pojazdów w upalny letni dzień? Wiesz ile w taki dzień jest stopni w kabinie tuż za chłodnicami wody, oleju, powietrza turbosprężarki? Jaki jest poziom hałasu i stopień zmęczenia maszynisty? Powoli te lokomotywy będą znikały ze szklaku i z tym należy się pogodzić. Jeżeli posiadasz samochód to chcesz mieć jak najmłodszy rocznik z uwagi na awaryjność, ekonomiczność, komfort, ilość bajerów itd. Od tego są zdjęcia, nagrania video je uwieczniać czasy kiedy te lokomotywy były w ruchu.

Pewnie, że lok. spalinowe są potrzebne ale powinny być wymieniane na nowe względnie młodsze z importu (taki Polaków los). Z takich a nie innych względów program budowy SP45/6/7 w Poznaniu został zamknięty i dziś ta decyzja odbija się czkawką spółce PR czy IC.
Oprócz PESY jest także NEWAG który wg obiektywnej oceny pewnej osoby wykonuje lepszą pracę i ma lepszy design nowo produkowanych pojazdów oraz rozwiązań technicznych w chwili obecnej. Jednak jest to biznes - twarda walka. Design niemieckich szynobusów z pewnością na początku też nie był na takim poziomie jak obecnie. Szynobusy produkowane w naszym kraju naturalnym prawem rosnących oczekiwań przez podróżnych będą ewoluować (życzę żeby ku lepszemu).

Reasumując moje poglądy są dla niektórych radykalne jednak ja jestem realistą. Irytują mnie opinie MK że fiaty jeździć muszą bo fajnie na zdjęciach się prezentują a reszta się nie liczy. Dla mnie również bardziej przyjemne jest ujrzeć skład wagonowy ponieważ przez dekadę jeździłem takimi pierwsze do szkoły a później do pracy i utkwiły mi w pamięci. Szynobusy na krótkie trasy są w miarę wygodne, problem jest z ich pojemnością oraz działaniem klimatyzacji. Mam nadzieję, że w przyszłości zwiększy się ilostan szynobusów żeby na niektórych kursach jeździły np. dwa.
Mam nadzieję, że mój post uznasz za konstruktywną krytykę :)
06.08.2012 12:00 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
...

Wagonowe składy "cieszą oko" według mnie.
O komfortach nie rozmawiajmy, bo nie ma o czym. Oczywiście, że szynobus góruje. No ale gdzie są te nowe ST45/46?! Ja się dziwie Przewozom Regionalnym, że mają taki budżet a połowa lokomotyw (chodzi o elektrykę) jest dzierżawiona. To co PR-y zapomniały o liniach bez drutów.? Posiadanie SU42 i SU45 z roczników 1970/80 mówi samo za siebie. W Pesie robione są nowe ST45 lub 46 i chyba można przeznaczyć budżet bodajże na 2 loki. Choć można też zrobić próbną modernizacje Fiata oraz wagonów (bonanza itp.). Dajmy na to 3 Fiaty, 4 bonanzy (zmodernizowane) na obiegach i pięknie.... No ale jak napisałeś równa się to też z cenami ON. Najwyżej nad Ostbahanem zjawią się druty, ale tego to chyba nikt by nie chciał. :)
06.08.2012 12:48 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
Szymon ....

....litości ST znaczy po naszemu "spalinowóz towarowy". To Cargo robi sobie ST różnią się zasadniczo od SU. Podstawowa różnica istotna dla tematu to brak sprzęgu ogrzewania el dla wagonów co znaczy że zimą w wagonie zimno. Po drugie PRy ledwo zipią finansowo - mają stratę. Inwestycja w tabor na ostbahnie wagony i loki w stosunku do ilości korzystającej z nich pasażerów jest kompletnie bez sensu. Na szynobusy są środki w budżecie i u marszałków. np. fundusz kolejowy. A druty na ostbahnie ta sama melodia wartość inwestycji w porównaniu do korzystających z niej pociągów jest zbyt duża. Dziś trzeba liczyć kasę. Podróżny i jego zdanie są ważne tylko do momentu jak kupi bilet, potem olał. Tylko kasa.
06.08.2012 12:57 Offline Copal http://www.st43.pl
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
ST

Wiem, że przeznaczona jest do towarów no ale nie można zrobić nowych SU45 lub oddać do modernizacji zamiast odstawiać w krzaki.? No ale za wszystko odpowiada budżet.
06.08.2012 13:01 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
elektryfikacja

Opowieść o elektryfikacji Piła - Krzyż - Kostrzyn trzeba odłożyć na tą samą półkę o nazwie FANTASTYKA co doniesienia o CHĘCI budowy ścieżki rowerowej ze Starych Bielic do Skwierzyny :) (ŹRÓDŁO).
Wspólnym mianownikiem elektryfikacji, budowy ścieżki rowerowej w miejscu byłej linii kolejowej czy modernizacji lokomotyw są pieniądze tak Copal napisał. Pieniądze biorą się z zysków..

Wracając do zdjęcia - podoba mi się :)
06.08.2012 13:15 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Elektryfikacja

Ostbahnu ? Chyba tylko ja jeden bym się ucieszył :)
Wybaczcie mi jednak.
06.08.2012 15:24 Offline Mariusz
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
@Mariusz

A ja już chyba wiem o co Panu chodzi. :D
06.08.2012 15:33 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Luke
Użytkownik

Data: 11.09.2010
Komentarzy: 143
Elektryfikacja

W zakładach Energetyki, doniesieniach stron kolejowych huczy o tym, że sam odcinek Piła-Krzyż ma zostać zelektryfikowany. Na razie pewne jest rozpisanie przetargu w ciągu kilku lat, więc fantastyką to nie jest. Pytanie tylko, co zmieni się w ciągu owych kilku lat. Co do lokomotyw spalinowych i szynobusów wartość użytkową maszyn definiuje (niestety) ekonomia. Co nie znaczy, że jakaś maszyna nie może pozostać w ruchu okolicznościowym przez jakiś czas (patrz EU06, parowozy).
06.08.2012 15:35 Offline Luke
Luke
Użytkownik

Data: 11.09.2010
Komentarzy: 143
Elektryfikacja II

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ7.nsf/main/69D05739 Odpowiedź na list otwarty w sprawie elektryfikacji - Krzyż-Kostrzyn został odsunięty na dalszy plan, zaś dla Piła-Krzyż "resort transportu sprawdzi możliwość realizacji przynajmniej odcinka Piła - Krzyż przy współfinansowaniu ze środków UE w latach 2014-2020. Ostateczna decyzja zostanie podjęta po określeniu budżetu na następny okres programowania."
06.08.2012 15:43 Offline Luke
enstone
Użytkownik

Data: 03.06.2012
Komentarzy: 206
Elektryfikacja

Na pewno jest coś na rzeczy, bo po co w Herburtowie nowy wiadukt stawiają ?? stary już od kilkunastu lat się sypie i jakoś się nim nie zajmowali ...
06.08.2012 16:45 Offline enstone
szymon21552
Użytkownik

Data: 10.04.2012
Komentarzy: 285
Eleftryfikacja

To dziwnie to będzie wyglądać. Może jak zelektryfikowana będzie cała linia jakiś pociąg Kostrzyn-Chojnice zrobią. Może byłaby frekwencja....
06.08.2012 17:02 Offline szymon21552 hanulaa11 at wp.pl
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Cała 203

To raczej nie będzie, chyba, że Ruskie sprzedadzą Niemcom Obwód Kaliningradzki.
Nasza tu dyskusja zaczyna mi przypominać audycje w Trójce pt. "Co by było gdyby"
Sukcesem naszej kolei byłoby zawieszenie druta między Piłą a Krzyżem i pozostawienie jednej Trzcianki.
Zyskaliby wszyscy przewoźnicy którzy eksploatują elektrowozy, a my kilka pociągów TLK i trochę towarowych, a zamiast szynobusów wszędobylskie kible.
06.08.2012 19:37 Offline Mariusz



«  Poprzednie zdjęcie:

SU45-164 zaszynobus

Następne zdjęcie:  »

Bydgoszcz-Berlin