Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

SA132-010 Wałcz - Piła Główna

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

SA134-008




Autor:  Piter

Jesienne Stobno

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

Jesienne Stobno
Komentarz: 14 października 2011. SA132-015 jako refio Krzyż - Piła Główna dociera do Stobna.

Żal mi tej stacyjki. Pamiętam ją z czasów dojazdu do Krzyża. Zawsze ktos tu wsiadał. A i stał na niej nie raz jakiś towarek na boku. Ech...
Słowa kluczowe: SA132, SA132-015, osobowy, regio, Stobno, wielkopolskie, jesień, D29-203, Ostbahn, 10-2011
Data: 30.01.2012 21:10
Wyświetleń: 1051
Pobrań: 0
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 335.4 KB
Dodał: Piter
EXIF Info
Make: OLYMPUS IMAGING CORP.
Model: E-510
Exposure time: 1/250
Aperture value: F/7.1
ISO speed: 100
Date created: 14.10.2011 11:34:47
Focal length: 150mm

Autor: Komentarz:
korczian
Użytkownik

Data: 03.05.2011
Komentarzy: 252
Tory

z gatunku "Jak po tym można jeździć?". Nie wiem, jak aparaty to robią, że nawet idealnie prosty szlak potrafią skrzywić (a o ekstra krzywiźnie do krzywych już nie wspomnę). :)
30.01.2012 21:57 Offline korczian
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
?

Krzywe tory ? To po prostu zniekształcenie na długich ogniskowych. A tutaj mamy ( dla laików ) przejście z międzytorza o szer. 4,5-4,75 na szer. 4,0 dwoma łukami odwrotnymi
30.01.2012 23:10 Offline gonzor
korczian
Użytkownik

Data: 03.05.2011
Komentarzy: 252
Nie chodzi

o samą zmianę szerokości miedzy torami, a o kształt szyn, zwłaszcza z lewej strony ;)
30.01.2012 23:14 Offline korczian
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Ogniskowa

Mój aparat ma przelicznik 2:1 czyli w tym przypadku to jest 300 mm. Stąd takie zniekształcenia. Poza tym ja nie widziałem w Polsce idealnie prostych torów, nawet na najszybszych magistralach typu CMK.
31.01.2012 08:18 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Tory

Takie krótkie łuki przy 100km/h są wyraźnie odczuwalne jako dwa rzuty raz w lewo raz w prawo, ale o wiele gorzej bywa niestety z tą prostą szyną. Niestety pomimo zdecydowanie nowocześniejszej technice jakoś nie potrafimy zadbać o prosty tor.
Na zajęciach w TK wspominał wykładowca jak sprawdzano naprawiony/podbity tor: kontroler z pełną szklanką ... w przedziale wagonu razem z toromistrzem. Jak nie wylało się to było dobrze. Oczywiście przy rozkładowej prędkości. Dziś mało gdzie można postawić pełną szklankę by nie wylało się z niej.
Miałem okazję kilka szycht zrobić na tej nastawni. A Stobno było moim pierwszym posterunkiem gdzie z lizakiem wychodziłem na peron :) Tu też pierwszy bilet sprzedałem. To były czasy!
Stobno jak i Kaczory czy kiedyś Skórka były stacjami na których odstawiano transporty z ładunkami niebezpiecznymi takimi jak chlor, fosfor czy inne najczęściej w transporcie międzynarodowym z byłego ZSRR.
31.01.2012 09:31 Offline Mariusz



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

SA132-010 Wałcz - Piła Główna

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

SA134-008