Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Po drugiej stronie...

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

Most nad rzekÄ… KorytnicÄ…




Autor:  eReN

Zamiast regio...

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

Zamiast regio...
Komentarz: Zamiast nie kursującego SA132 po przespanej nocce w Wałczu dzisiejsze podwieczorne siostrzyczki z Lotosu jako zdaweczka z Wałcza do Piły opuszczają Wałcz.
07.04.2011
Słowa kluczowe: SM42, SM42-2656, SM42-2476, Lotos, Kolej, Wałcz, D29-403, 04-2011
Data: 07.04.2011 21:52
Wyświetleń: 2023
Pobrań: 0
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 216.3 KB
Dodał: eReN
EXIF Info
Make: Canon
Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Exposure time: 1/125
Aperture value: F/4.5
ISO speed: 200
Date created: 07.04.2011 18:49:41
Focal length: 85mm

Autor: Komentarz:
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Ruch pociągów towarowych

pomiędzy Piłą a Wałczem faktycznie bardzo utrudniają pociągi pasażerskie.
Gdy jeździ komunikacja zastępcza, to wszyscy się cieszą (cargo/prywaciarze), bo mają luz i jeżdżą ile się da.
:)
07.04.2011 21:58 Offline Mariusz
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Zgadza sie.

Był taki dzień w ubiegłym tygodniu że przez Wałcz przewinęły się 22 pociągi. Więc od rana do wieczora ścisk.
07.04.2011 22:00 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
dirk84
Użytkownik

Data: 06.04.2011
Komentarzy: 110
towary na 403

Jestem ciekaw opinii kolegów co sądzą na temat ilości towarów, które potencjalnie mogą jeździć całą linią 403 w stronę Stargardu i dalej Szczecina po zakonczeniu jej modernizacji. Moim zdaniem jest całkiem prawdopodobne, że bedziemy mogli obserwować towarki jadące "tranzytem" przez Wałcz czy Kalisz Pom. w stronę Szczecina i na odwrót. Nie pomijając oczywiście tych które będą zmierzać tylko do wymienionych stacji. Faktem jest, że minus tej linii to mała ilość mijanek. Na innej galerii starłem się z innym "mądralińskim ekspertem", który stwierdził, że władze wojewódzkie nie pozwolą wiejdzać ciężkim bruttom na dopiero co odnowioną linie...Dla mnie to kompletna niedorzeczność, tym bardziej że otworzy się w końcu droga od strony Piły i Bydgoszczy dla pociągów zmierzających np. na poligon drawski i nie będą one musiały jeżdzić już drogą okrężną przez Stargard. Czekam na wasze opinie.
08.04.2011 11:19 Offline dirk84
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Lista

firm chętnych do przewożenia towarów tą linią jest dośc imponująca i ciągle się rozrasta, ale może zdarzyć się tak że linia będzie miała spore ograniczenia w ruchu pociągów towarowych. Powodem jest zły stan techniczny niektórych odcinków linii co jeśli się zdarzy że będa kursować ciężke brutta to poprostu linia zacznie się w dramatycznie szybkim tempie sypać co spowoduje i problemy z komunikacją towarową i co gorsze z osobową.. Więc miejmy nadzieję że prace na linii będą wykonane dobrze solidnie i z porządnych materiałów...
08.04.2011 16:17 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Ruch towarowy

Tranzyt może się pojawić z dwóch powodów:
1. Trasa krótsza niż przez Krzyż.
2. Brak urządzeń pomiaru prędkości, ciężaru, zagrzanych osi i płaskich miejsc.
Może się nie pojawić też z dwóch powodów:
1. Brak odpowiedniej liczby spalinowych lokomotyw liniowych.
2. Mała przepustowość linii.
Ale można liczyć na kolejnych odbiorców po drodze!
Wystarczy jakiÅ› remont na K10

Na poligon jeździ się do Jankowa gdzie jest odpowiednia bocznica i nówka tor z Runowa.

A co z planami reaktywacji odcinka z Kalisza przez Mirosławiec do Złocieńca?
08.04.2011 20:36 Offline Mariusz
dirk84
Użytkownik

Data: 06.04.2011
Komentarzy: 110
reaktywacja 410

Z reaktywacją odcinka od Kalisza Pom. przez Mirosławiec i Wierzchowo do Złocieńca sytuacja wygląda wg mnie niezbyt ciekawie. Tym bardziej że, zaasfaltowano przejazd kolejowy od DK10 w stronę Białego Zdroju co mnie bardzo zaniepokoiło. Zaasfaltowanie wykonała firma "Eurovia". Myśle, że czas remontu 403-ki to najlepszy okres żeby podnieść głos w sprawie reaktywacji linii 410 na Złocieniec. Inaczej remont sie zakończy a na linii w kierunku Złocieńca całkowicie zostanie postawiony krzyżyk. Tym bardziej że ruch jest tam zupełnie znikomy, gdyż praktycznie nie wozi sie już paliwa na lotnisko w Mirosławcu.
08.04.2011 21:28 Offline dirk84
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Eszelony

jeżdzą też do Prostyni. Ostatnio były dwie nowe stonki po modernizacji które wspomagały Rumuny w transporcie wojska na ćwiczenia :)
O linii Kalisz - Mirosławiec - Złocieniec raczej można pomarzyć. Tak ładnie to tylko wygląda na łamach mediów a rzeczywiscotść zaczyna się robić taka że powodem brak zainteresowania władz.
Z resztą nie tylko linia Mirosławiecka ma taki problem, ale i Wałecka... Bo kogo by tam teraz interesowała jakaś tam kolej...
09.04.2011 09:53 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
Mariusz
Administratror

Data: 03.07.2008
Komentarzy: 1533
Ruch pociągów

Pozostaje nam cierpliwie czekać, a znowu będziemy mieli co robić.
A jeśli piszemy o reaktywacjach, to Zachodniopomorskie miało jeszcze plany dla linii Świdwin-Połczyn.
A z Kalisza do Choszczna sÄ… jeszcze tory?
09.04.2011 09:59 Offline Mariusz
dirk84
Użytkownik

Data: 06.04.2011
Komentarzy: 110
Kalisz - Choszczno

Z dostępnych mi informacji sytuacja z linią od Kalisza Pom. do Choszczna wygląda następująco: tory są do okolic Dębska i tam gdzieś jest kozioł zaporowy i jakiś ubytek w torowisku. Drawieńscy miłośnicy kolei postarali się o przejezdność torów w okolicach Drawna po których śmigają tzw. drezyluchem (maluchem na kołach żelaznych - filmiki postępne na youtube). Z tego co wiem jeżdzą oni po torach kilka km w stronę Dębska do wspomnianego kozła czy też ubytku i kilka km w stronę Choszczna do bliżej nieokreślonego punktu. Potem jest ponoć spory ubytek w torach. Widziałem na filmiku że jadąc w kierunku Choszczna miejscami tory są tam w świetnym stanie. Ile jest ubytków. i jak wielkie one są trudno mi powiedzieć. Widziałem jednak w zeszłym roku, iż w okolicach stacji Wardyń (bliżej Choszczna) tory są, ale zarośnięte. Zachowała sie także bocznica do jakiegoś zakładu rolnego. Nie wiem co tam było. Z kolei jadąc pociągiem od strony Poznania, przy wieździe do Choszczna widać że tory linii 410 odchodzą w stronę Kalisza Pom. więc co pocieszające są na miejscu:) Kiedyś planowałem z kolegami pieszą ekspedycję rewizyjną po torach od Kalisza Pom. aż do Choszczna jednak nie doszła ona do skutku.
13.04.2011 10:31 Offline dirk84



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Po drugiej stronie...

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

Most nad rzekÄ… KorytnicÄ…