Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Krzyżowanie w Biornfjell

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

Pospieszny ze Sztokholmu




Autor:  Copal

IORE 133 Narvik

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

IORE 133 Narvik
Komentarz: Ofotbanen zbudowana została dla transportu rudy żelaza z Kiruny do niezamarzającego portu w Narwiku. Ponad 70 wagonowe składy prowadzą tandemy TRAXX H80DC obsługiwane też przez całkiem niczego sobie kobiety (przynajmniej ten). IORE133 rusza z pod semafora stacji Narvik po przepuszczeniu pospiesznego z Lulea. Narvik 02-07-2017


SÅ‚owa kluczowe: IORE, IORE133, LKAB, Narvik, Norwegia, 07-2017
Data: 28.07.2017 22:28
Wyświetleń: 1112
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 406.0 KB
Dodał: Copal

Autor: Komentarz:
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
Podróż

Czy możesz napisać jak podrózowałeś po Norwegii.
07.08.2017 19:16 Offline gonzor
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
podróżowanie po Norwegii

Do Norwegii pojechaliśmy samochodem. Dwie osoby. Ze Świnoujścia do Ystad promem, dalej na kołach. Auto to VW T4 multivan. Obecnie podróżowanie autem nie sprawia żadnych trudności. Drogi świetnej jakości, sporo parkingów z darmowym zapleczem socjalnym (kibel, ciepła zimna woda, prąd). To spowodowało, że w planie podróży co druga noc spędzana była w aucie na przemian z noclegami na campingach. Północna Norwegia nie ogranicza podróży czasem. Słońce świeci na okrągło więc można jechać dokładnie tyle ile się chce. Ruch na drogach jest niewielki wiec przejechanie dziennie kilkuset kilometrów nie sprawia żadnej trudności. Rozbudowana sieć stacji benzynowych też nie wymaga już tankowania na zapas. Przy odrobinie cierpliwości można tankować auto ON w cenie 5,40 zł za litr praktycznie w całym kraju. Porównuje do poprzedniego mojego wyjazdu 11 lat temu. Na minus - sporo płatnych odcinków dróg, tuneli (tunelami przejechaliśmy pewnie ze 200 kilometrów), mostów. Niby po parenaście czy paredziesiąt koron ale w sumie się nazbiera. Znacznie droższe przeprawy promowe przez fiordy - ale zupełnie bezproblemowe. Na drogach najczęściej spotyka się campery w większości norweskie jadące niespiesznie. Na krętej drodze trochę przeszskadzają. No i trzeba uważać na renifery i łosie. Jest tego naprawdę dużo. Dozwolona prędkość max w Norwegii to 80 km/h. Pełno fotoradarów jednak dobrze oznaczonych. Moje auto zupełnie nie chciało się trzymać tej 80 tki. Wracaliśmy z Kiruny do Oslo przez Szwecję. Tego nie polecam bo Szwecja jest nudna - 1000 km lasem. Z Oslo pojechaliśmy do Kristiansand i promem do Danii, dalej przez Niemcy do domu. Ogólnie bez żadnych negatywnych zdarzeń.
09.08.2017 08:42 Offline Copal http://www.st43.pl
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
re

No właśnie jestem zaskoczony poziomem utrzymania linii. No odc. Kiruna - Narvik kursują de facto 2 pary pociągów pasażerskich. Liniuia przeznaczona głownie do transportu towarów a utrzymana jak magistrala. Rudowce "wleką się" z prędkością 80 km/h a pasażerskie jadą do 140 km/h.
po drugie - potwierdzam o malowniczości krajobrazu przez Norwegię. Natomiast jazda przez Szwecję to tak jak jazda przez tajgę ( lasy, bagna czasami jakieś jeziorko)/ Jest tylko jedno "ale' W Norwegii między Bodo a Narvikiem nie ma linii kolejowej. Więc my wybraliśmy samolot.
09.08.2017 19:00 Offline gonzor
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
Auto bo...

... w planie drabina Trolli, Myrdal, droga atlantycka, Lofoty, Nord Kapp i parę mniejszych atrakcji - Geringer, Tromso Narvik, Kiruna. Samolotem nie da rady. Co do linii - wszystko na wysoki połysk. Kiruna przebudowana, rudowce jadą pętlą. Ja byłem tam pół dnia (no takiego naszego nie polarnego), oprócz osobowych para kontenerowców, 3 pary rudowców, jakiś towar z beczkami jeździli jeden za drugim.
Z Bodo popłyneliśmy promem na Lofoty i wyspami do Narviku - warto nawet jak trzeba wąchać smród suszonych dorszy.
09.08.2017 23:34 Offline Copal http://www.st43.pl
rs
Użytkownik

Data: 04.08.2012
Komentarzy: 23
Utrzymanie linii

@gonzor: Linia cały czas jest modernizowana, a w ostatnich latach na całej długości jej parametry zostały poprawione. Nie chodzi tu o prędkości ale o naciski - na całym odcinku dopuszczalny nacisk osiowy to obecnie 30t/oś, stąd taki a nie inny stan toru. Dodatkowo sukcesywnie wydłużane są tory na stacjach/mijankach do długości 750m. Dzięki temu lokomotywy IORE mogą prowadzić pociągi o pełnej długości i ładowności. Podwyższenie nacisków definitywnie zakończyło eksploatację lokomotyw Dm3 w LKAB.
Obecnie cały czas dyskutuje się o dobudowie drugiego toru - z powodu częstych krzyżowań czas jazdy próżnego składu z Narvika do Kiruny wydłuża się o 1,5-2h, a szybsze pociągi (kontenerowce) odcinek Kiruna-Narvik pokonują w ok. 2 godziny mniej niż ruda, więc muszą się wciskać pomiędzy wolne pociągi.
22.08.2017 00:10 Offline rs



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Krzyżowanie w Biornfjell

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

Pospieszny ze Sztokholmu