Flamsbana |
Komentarz: |
Trasa Flamssbany rozpoczyna siÄ™ we Flåm i wiedzie wzdÅ‚uż fiordu, aż do górskich szczytów. Podczas dwudziestokilometrowej jazdy pociÄ…giem, można obserwować rzeki przecinajÄ…ce gÅ‚Ä™bokie wÄ…wozy, wodospady spÅ‚ywajÄ…ce kaskadami w dół stromych, pokrytych Å›niegiem gór oraz farmy „trzymajÄ…ce siÄ™ kurczowo” górskich zboczy.
Budowa kolei została zatwierdzona przez Storting w roku 1916. Linię zaczęto budować w r. 1923, 20 lat po inauguracji ruchu na głównej linii Bergensbanen. Tylko dwa z 20 tuneli na trasie zostały zbudowane przy użyciu maszyn a budowało go 220 osób. Najtrudniejszy do wybudowania był tunel Vatnahalsen, w którym linia wykonuje zwrot o 180 stopni. Ze względów bezpieczeństwa linia została tak zaprojektowana, by nie pokonywała rzeki przez mosty; rzekę skierowano czterema tunelami pod linią kolejową.
Flamsbana na skalnej półce w drodze z Flam do Myrdal. 26-06-2017
|
SÅ‚owa kluczowe: |
Flamsbana, 182246, 182258, Norwegia, NSB, Flam, 06-2017 |
Data: |
08.07.2017 11:18 |
Wyświetleń: |
958 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0 głosów) |
Wielkość pliku: |
336.3 KB |
Dodał: |
Copal |
|