Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

SM42-351 z Lubomirskim

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

TLK w stronę Wałcza




Autor:  eReN

Po 42 latach przerwy...

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

Po 42 latach przerwy...
Komentarz: ICkowy zawrót głowy...

SM42-058 mijając Tuczno Krajeńskie prowadzi pociąg TLK 35106/58152 "Lubomirski" z Przemyśla Głównego do Szczecina Głównego przez Bydgoszcz, Piłę, Wałcz, Kalisz Pomorski, Stargard Szczeciński.

Jest to pierwszy pociąg pośpieszny na linii 403 po długiej, bo 42 letniej przerwie.
Ostatni rozkładowy pociąg tego typu jeździł tędy w 1974 roku i był to pociąg relacji Szczecin Główny - Olsztyn. Różnica taka że wtedy na odcinku Stargard - Piła pociąg jechał krócej, wagonów miał więcej i w składzie pociągu znajdował się wtedy również wagon barowy.

Niestety SM42-058 uległa awarii w Kaliszu Pomorskim i nie było możliwości dalszej jazdy. Pęknięty przewód (płynu chłodniczego) spowodował że lokomotywa "puściła soki"
Pasażerowie w liczbie 45 osób udali się w dalszą podróż podstawionym autobusem komunikacji zastępczej.
Na chwilę obecną tj krótko przed północą skład jeszcze pozostaje w Kaliszu Pom i czeka na wolną lokomotywę która ściągnie go do Szczecina aby można było do rana naprawić usterkę.

Niestety nie udany debiut połączeń w Zch-Pomie zaliczyło dziś PKP Intercity. Pierw w Szczecinie Dąbiu pożar sprężarki w SM42 prowadzącej pociąg TLK Galaxis do Kołobrzegu, później defekt SM42 prowadzącej TLK Lubomirski.

Tuczno Krajeńskie 30.04.2016
Słowa kluczowe: SM42, SM42-058, TLK, ICC, Tuczno-Krajeńskie, Zachodniopomorskie, kwiecień, wiosna, 2015, pospieszny, lubomirski, D29-403
Data: 30.04.2016 23:56
Wyświetleń: 2578
Pobrań: 2
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 302.0 KB
Dodał: eReN
EXIF Info
Make: Canon
Model: Canon EOS 650D
Exposure time: 1/400
Aperture value: F/9
ISO speed: 200
Date created: 30.04.2016 16:43:52
Focal length: 85mm

Autor: Komentarz:
pitagoras23
Użytkownik

Data: 23.02.2016
Komentarzy: 32
:)

Ciekawe czy pociąg się przyjmie i zwiększą liczbę połączeń
01.05.2016 17:43 Offline pitagoras23
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Frekwencja

Zainteresowanie jest spore, ale ciężko tutaj po pierwszym dniu mówić o czymkolwiek, szczególnie jak rozpoczynają od falstartu.
01.05.2016 17:58 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
?

Na podstawie czego twierdzisz , że zainteresowanie jest spore ?
45 pasażerów na 2 wagony ? A ilu miłośników w tych "45" ?
02.05.2016 18:03 Offline gonzor
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
Gonzor

Napisałem to na podstawie obserwacji.
Weź po uwagę że linia powstała z popiołów. Po 12 latach przerwy, była niczym. Na torowisku rósł las. Po kilku parach pociągów Regio, na dzień dzisiejszy jest ich już najwięcej w Zachodniopomorskiem na liniach (nie pod drutem), do tego doszła TLKa, a szykują się kolejne zmiany o których dowiecie się niebawem.
Kiedyś jeden znajomy MK (z Piły) śmiał się z linii 403 na której mało co się działo. Dziś ruch osobowy, a przede wszystkim towarowy jest największy na liniach niezelektryfikowanych największy w promieniu 200 km, a może i więcej.
Każdy pasażer zatem jest na wagę złota. I jeśli śmieszy Cię to co napisałem o 45 pasażerach to widocznie patrzysz na sytuację pod kątem pociągów dalekobieżnych jeżdżących na głównych liniach od wielu lat mających 90% obłożenie składów...
45 pasażerów to bardzo dużo...
03.05.2016 23:18 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
pitagoras23
Użytkownik

Data: 23.02.2016
Komentarzy: 32
Frekwencja

Podobnie było na Poznań - Wągrowiec. Linia zaorana, czas jazdy wołał o pomstę do nieba.
Zrobiono rewitalizację i po wielu latach oraz w ciągu może roku ludzi jest tyle, że się nie mieszczą do pociągów. Marszałek miał problem z taborem, stąd też w KW pojawiły się SA139
04.05.2016 18:41 Offline pitagoras23
gonzor
Użytkownik

Data: 05.04.2011
Komentarzy: 296
?

Do jakich pociągów - tych "plastikowych pudełek" ? Na przełomie lat 80/90 "Bydgoszcz" składała się z Bipy+A+B+D i do Wągrowca była frekwencja ok. 80 %. A teraz za sukces uznaje się "plastik" z 250 pasażerami ? Oczywiście po 2000 latach "miernoty" można uznać za sukces.
Oczywiście "plastiki" ratują połączenia na liniach niezelektryfikowanych.
Mnie ciekawi wymiana pasażerów na odc. Stargard - Piła z nastawieniem na Kalisz Po. i Wałcz.
Co do "śmieszności" - to mnie śmieszą takie relacje ( terminy kursowania, zestawienie, obsługa trakcyjna),
04.05.2016 19:54 Offline gonzor
eReN
Użytkownik

Data: 07.03.2010
Komentarzy: 1195
..

Gonzor, trzeba wziąć pod uwagę że w latach 80 na samochód trzeba było naprawdę zapracować.
Wtedy kolej była "potrzebna". Teraz decydenci są widocznie innego zdania i byle maturzysta może sobie za kilkaset zł kupić złoma i dojeżdżać nim do szkoły i tak się też dzieje.
Niestety trzeba brać pod uwagę że czasy mamy jakie mamy i lepiej nie będzie więc każdy pasażer jest na wagę złota. Nie ważne czy to MK, podróżny czy uczeń jadący do szkoły.
Terminy, zestawienie i obsługa to faktycznie jest mizerna do potęgi...
Na statystyki poczekajmy do końca wakacji. Wtedy będziemy mogli napisać czy się opłacało?
05.05.2016 00:12 Offline eReN robert-nowicki84 at wp.pl
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
TLK Noteć

W planie rozkładu na 2016/2016 jest Noteć Szczecin - Wałcz - Piła/Gorzów - Piła - Warszawa - Rzeszów. Na razie to tylko plan, ale...
Apropos frekwencji to 2 maja Szczecin - Piła na PPn obserwowałem marną. Jechało jakieś 15 osób z czego 2 MK na pewno.
05.05.2016 10:11 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
rozklad

2016/2017 miało być
05.05.2016 10:15 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

SM42-351 z Lubomirskim

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

TLK w stronę Wałcza