Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Bzowo-Goraj I

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

Krucz II




Autor:  Michal

Krucz III

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

Krucz III
Komentarz: 27.03.2016 Krucz | Widok na budynek stacyjny i mieszkalny z poziomu torów, których już nie ma. Znajdują się one, zdemontowane, na peronie. Po prawej stronie w głębi są zaparkowane maszyny, które dokonały dzieła zniszczenia. Przy maszynach natomiast waruje pies, który szczekaniem nie zachęcał mnie do bliższego podejścia tam.
Przeprowadziłem krótki wywiad z mieszkanką pobliskiego budynku i od niej dowiedziałem się, że rozbiórką zajmują się ukraińcy. Wspomniana kobieta została "nakarmiona" informacją że w miejscu zdemontowanych torów powstanie ścieżka rowerowa "(...) aż do Drawskiego Młyna." Z szacunku do wieku nie miałem serca polemizować z nią. Czy ktoś jest w stanie podać przykład zdemontowanych linii kolejowych, w przeciągu dwóch ostatnich dekad, w planie których faktycznie powstały ścieżki rowerowe? Jeśli miałaby taka powstać to jestem za tym pomysłem - mógłbym wprost z domu dojechać tutaj ścieżką rowerową (realnie patrząc pociągiem już nie dojechałbym pewnie tutaj nigdy). Co do terminu jej wybudowania - najlepiej będzie to skwitować fragmentem z filmu Miś: Link.

Fakt likwidacji części linii z Bzowa do Drawskiego Młyna ciekawie kontrastuje z tymi "podrygami":
Chcą odbudować kolej!
SÅ‚owa kluczowe: D29-206;, wiosna;, Krucz
Data: 30.03.2016 00:49
Wyświetleń: 2423
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 412.9 KB
Dodał: Michal

IPTC Info
Byline: Autor: Michal Kasior. Wykorzysty

Autor: Komentarz:
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
Jestem w stanie ....

... podać taki przykład choć linia zdemontowana już dużo wcześniej. Jest to ścieżka po wąskotorówce z Kołobrzegu do Gościna. Ale to tylko wyjątek potwierdzający regułę. Kiedy rozbierano linię z Czarnkowa do Piły w ustach włodarzy gmin były nawet gotowe plany ścieżki. Oczywiście po sprzedaży złomu i skonsumowaniu kasy za to uzyskanej temat ucichł, a poruszany dziś wywołuje grymmas zdziwienia na twarzach samorządowców.
Temat odbudowy linii Rogozno Czarnków odgrzewany jest systematycznie co kilka lat. I cichnie równie szybko jak się budzi. Jedynie sensownym rozwiązaniem byłoby utrzymanie linii Czarnków Piła (której dawno nie ma i nie ma na niej ścieżki rowerowej, za to jest na niej fragment obwodnicy Czarnkowa). Znaczy to że połaczenia z Piłą nie będzie, pozostałe dyskusje świadczą tylko o wątpliwych kompetencjach dyskutantów. Co ciekawe nie mówi się wiele o przewozach towarowych dzięki którym linia do Rogozna funkcjonuje, a których rozwój powinien zacząć się od utworzenia ładowni w Czarnkowie zlikwidowanej jakieś 2 lata temu. Jednak tego tematu samorządowi dyskutanci wogóle nie ogarniają.
30.03.2016 09:27 Offline Copal http://www.st43.pl
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Kolej

Nie do końca zgodzę się, że władze Czarnkowa i powiatu nie myślą o przewozach towarowych. Z tego co ja wiem to prowadzone są rozmowy z przedsiębiorcami na temat zainteresowania. Niestety potrzeby firm są na tyle małe, że załatwiane transportem drogowym. W tym przypadku tańszym i elastyczniejszym.
30.03.2016 10:21 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
@Piter

Steico próbowało wywozić wyroby koleją. Jest tego naprawde sporo. Ale też przewoznik jedyny słuszny nie był do końca tym zainteresowany. A węgiel dla potrzeb ogrzewania cześci miasta trzeba rozładowywać w Lubaszu bo w Czarnkowie nie ma gdzie. Tu wiele spraw się nawarstwia a w efekcie firmy mają to w pompie.
30.03.2016 12:27 Offline Copal http://www.st43.pl
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
linia

Myślę, że kluczowy jest stan linii do Rogoźna i brak łącznicy w Goraju. Jeśli to się poprawi to przewoźnicy chętniej pojadą. Ale że wyrobów ze Steico nie chcieli wozić? Pewnie wywalili cenę i firmie taniej wyszło samochodami.
30.03.2016 14:49 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
re: linia

Piter - łącznica już tam kiedyś była :)
Z punktu widzenia transportu towarowego do Steico i faktu że samorząd ma chęć reaktywacji linii do Czarnkowa (n-ty raz z kolei) to najrozsądniej byłoby przywrócić świetność odcinka Bzowo - Drawski Młyn. Dlaczego? Odległość od głównej linii zmalałaby ponad dwukrotnie - z obecnych 66km do 28km (liczę do Bzowa-Goraju; odcinek wspólny Bzowo-Goraj Czarnków pomijam bo nie ma znaczenia). Odeszłaby także zmiana czoła w Bzowie-Goraju. O takim scenariuszu jednak możemy tylko sobie pomarzyć.
30.03.2016 23:08 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Bzowo-Goraj I

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

Krucz II