Zaawansowane szukanie
 
 


«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Gama zimÄ…

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

SU160-008 Biała Pilska




Autor:  Copal

Moniuszko

 

Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.

«  Poprzednie zdjÄ™cie:  

            

Moniuszko
Komentarz: SU160-008 z TLK Moniuszko do Gorzowa Wlkl. dojeżdża do przystanku Biała Pilska. 03-01-2016


Słowa kluczowe: SU160, SU160-008, Biała, Pilska, D29-203, Ostbahn, 01-2016, ICC, TLK, Moniuszko, A007
Data: 03.01.2016 13:51
Wyświetleń: 1739
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 270.5 KB
Dodał: Copal

Autor: Komentarz:
Matey#24
Użytkownik

Data: 24.12.2011
Komentarzy: 244
Gama

ta lokomotywa, to straszna pomyłka.. 008 zderzenie ostatnio miała z czymś, dzięki Bogu tylko schodki były powyginane, ale jeździ uszkodzona od chyba miesiąca... a 009 ruszyła i także już popsuta, podobno dzisiaj ciągnęła TLK ze Szczecina z kosmiczną prędkością 30 km/h, hamując przy tym pociąg osobowy... jakaś porażka... o awariach tych loków na południu nawet nie pisze, bo chyba wszyscy wiedzą co się dzieje
03.01.2016 21:50 Offline Matey#24
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
powiem tak

Więc po jakiego grzyba je fotografujesz skoro to taka porażka?
Przestań i ty 'hejtować' bo już czytać nie mogę takiego typu wypowiedzi. Głowa pęka od wiecznego narzekania mikolstwa. Poczytaj chociażby o "chorobie wieku dziecięcego" i wprowadzanych licznych zmianach w konstrukcji opłakiwanych dzisiaj fiatów.
Nie masz doświadczenia w budowaniu czegokolwiek od zera i uruchamianiu tego - dlatego brak Tobie empatii a tylko potrafisz wytykać błędy ludziom, którzy coś starają się robić. Ja mam takie doświadczenie. Co prawda są to konstrukcje elektroniczne i wiem ile czasu trzeba niekiedy spędzić nad szukaniem przyczyn nie działania czegoś lub przyczyn usterek.
03.01.2016 23:34 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
Gama

Dokładnie podzielam zdanie Michała.
Bardzo denerwują takie teksty wiedząc że autorami są laicy.
Mistrzostwem jest tekst o zderzeniu z "czymś". No bo przecież tylko gama zderza sie z "czymś" wyginając schodki. Żadnej innnej konstrukcji nic takiego się nie przydaża! A już wogóle żadne nieszczęścia nie przydażają się produktom zagranicznym.

Mamy w Bydgoszczy firmę, która w odróżnieniu od zagranicznych montowni (nie producentów bo tacy u nas się nie pojawiają) bez konkretnego wsparcia państwa (z którego szeroko korzystają zagraniczne montownie, które w chwili dekoniunktury zabierają pomoc i maszyny i spieprzają gdzie pieprz rośnie) buduje nowoczesne produkty siłami polskich inżynierów i robotników i pomłu zaczyna osiągać sukcesy. I za to co robi od niekumatego mikolstwa dostaje publicznie w du..pe. Pewnie nie oczekuje pochwał ochów i achów ale zapewne nie zasługuje też na tak prymitywny hejt.
03.01.2016 23:59 Offline Copal http://www.st43.pl
Matey#24
Użytkownik

Data: 24.12.2011
Komentarzy: 244
znawcy

fotografuję, bo mam taki kaprys i mi nikt nie zabroni, to nie oznacza, że coś lubię, co nie? po za tym spuść z tonu mistrzu Michale, tak samo Ty Copal, bo robicie z siebie tylko wielkich znawców kolejowych i zadufanych w sobie wielkich fotografów, którzy wszystkie rozumy pozjadali i mają prawo innych pouczać, kolejni do kolekcji, którzy po za wytykaniem błędów i pouczaniem nie reprezentują żadnej wartości dla innych osób, kolejnym mogę powiedzieć, że dzięki takim jak WY nigdy nie będzie spokoju w świecie miłośników kolei... bo nosicie nosy wyżej niż głowy (przynajmniej kilku)! to po pierwsze, bo skoro WY możecie atakować ludzi, to ja mam prawo się bronić... po drugie, tak jak pisałem wyżej, mam prawo robić zdjęcia wszystkiemu i nie muszę tego lubić, ale to oczywiście żaden argument dla ludzi waszego stanu umysłu... Mistrzostwem Świata jest Copalu prowadzenie galerii przez Ciebie o nazwie "WIELKOPOLSKA GALERIA KOLEJOWA" i dodawanie zdjęć tylko swoich i kilku wybranych osób, a reszcie moderowanie i wręcz fobiczne czepianie się bzdur lub dodawanie i później wytykanie ich publicznie... zmień nazwę na GALERIA COPALA i kilku miłośników, skoro tak krytykujesz innych i uważasz ich za laików, a siebie za chodzącą encyklopedię! to po drugie, a po trzecie... jak się coś wprowadza na rynek, to najpierw się to sprawdza miesiącami, a nawet latami, a nie daje na odpieprz do ruchu i potem musi cierpieć pasażer... a napisałem w komentarzu "zderzył się z czymś", bo nawet osoba podająca informację nie wiedziała co to było! zresztą fakt jest jeden i niepodważalny, że kupiona lokomotywa zamiast jeździć bez przeszkód po torach, częściej jest gościem zakładów naprawczych niż stacji kolejowych, więc najpierw się testuje do bólu i sprawdza, a potem puszcza do ruchu no, ale przecież każdy komentarz nie taki, to mikolstwo i hejt, tego się nauczyliście w dzisiejszym świecie? nazywania ludzi hejterami i mikolami, kiedyś to nazywano odmiennością zdania, ale cóż... nawet i takich zacnych fotografów kolejowych dopada nowoczesność i słówka rodem wykop.pl, czy innych portali branżowych... i mam gdzieś, czy mnie zablokujecie, czy wywalicie, bo to żadna strata dla mnie, lepiej gdybyście zastanowili się nad swoim podejściem do ludzi i innych osób z tą samą pasją co wy, ale co ja mówię... tylko jedna osoba z tej "galerii" jest naprawdę w porządku i nawet potrafi dać "cynk" o czymś ciekawym, wartym zobaczenia i sfilmowania, dla was niestety, to by było przestępstwo innych poinformować o czymkolwiek (jedna z miliarda pierdół, która raczej scala środowisko niż dzieli), więc te wychowawcze tony proponuję zachować na swoje dyskusje przy kawie w atmosferze kolejowej zadumy niż w stosunku do ludzi, którzy tu się pojawiają... i tak na marginesie... bo to też mnie boli, a skoro już tak się rozpisałem... skoro żaden z was nie jest specjalistą od fotografii kolejowej i niby ta galeria nie jest prywatna (wnioskuję po nazwie oczywiście), to jakim prawem nie są dodawane wszystkie zdjęcia jakie ludzie tutaj dodają? przecież wystarczyłoby spisać kryteria rozsądne i było by ok, więc z czego wynika ta selekcja osób nie wyspecjalizowanych? bo wystarczy być pasjonatą kolejowym? :) podsumowując... mam prawo wyrazić swoje zdanie, a mój komentarz dotyczył stanu faktycznego waszych ulubionych lokomotyw, które przez takich jak ja są zakazane do fotografowania! trochę najpierw trzeba pomyśleć i rzeczowo podyskutować, a nie ludzi atakować, bo mają odmienne zdanie i pogląd na rzeczywistość, współczuję jednak gdy ta nowoczesna i wypasiona lokomotywa popsuje się w środku lasu, zimą, w mrozie i śniegu z wami na pokładzie... tak więc nie hejtowanie i mikolstwo, a odmienne zdanie, bo to, że polska firma nie oznacza, że taka cudowna! żegnam ozięble i bez odbioru z waszej strony, współczuję młodym ludziom, którzy zaczynają swoją przygodę z koleją kontaktu z waszymi wyspecjalizowanymi poglądami, uwagami, komentarzami i zachowaniem niemiłym i wręcz chamskim
04.01.2016 01:06 Offline Matey#24
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
@ Matey

No cóż tu powiedzieć? Utwierdziłeś mnie tylko w moim przekonaniu o tzw. "mikolstwie".
04.01.2016 08:26 Offline Copal http://www.st43.pl
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
ech...

Z nieładu jaki panuje w Twojej wypowiedzi wnioskuję, że pisałeś będąc bardzo wzburzonym. Przykro mi z powodu tego, że zarwałeś noc na napisanie swojego komentarza.
W Twojej wypowiedzi znalazłem taką oto sprzeczność. Na początku napisałeś: "(...)mistrzu Michale, tak samo Ty Copal, bo robicie z siebie tylko wielkich znawców kolejowych i zadufanych w sobie wielkich fotografów(...)", na końcu natomiast "(...)skoro żaden z was nie jest specjalistą od fotografii kolejowej(...)". To jak ostatecznie jest - raz mnie mianujesz specjalistą od fotografii, żeby za chwilę mnie zdegradować? Nie jestem żadnym mistrzem. Znawcą fotografii również o czym mogą świadczyć niektóre moje zdjęcia (dość kiepskie) na galerii.

- "(...) którzy po za wytykaniem błędów i pouczaniem nie reprezentują żadnej wartości dla innych osób, kolejnym mogę powiedzieć, że dzięki takim jak WY nigdy nie będzie spokoju w świecie miłośników kolei... bo nosicie nosy wyżej niż głowy (przynajmniej kilku)!"
Konstruktywne wytykanie błędów jest cenną wskazówką dla tych, którzy chcą się czegoś nauczyć. Moja głowa jest typowa i nos mam poniżej głowy ;) Jak już zebrało się Tobie na taką szczerość miej meską odwagę napisać kogo masz dokładnie na myśli. Przepraszam że przeze mnie nigdy w świecie miłośników nie będzie spokoju. Nikt Ciebie nie atakuje - samemu odbierasz to jako atak.

- "(...)jak się coś wprowadza na rynek, to najpierw się to sprawdza miesiącami, a nawet latami, a nie daje na odpieprz do ruchu i potem musi cierpieć pasażer...(...)"
Konkretnie - podaj przykład jakiejś nowej lokomotywy testowanej latami przed wpuszczeniem na rynek.

- "(...) a napisałem w komentarzu "zderzył się z czymś", bo nawet osoba podająca informację nie wiedziała co to było!"
Więc dlaczego podajesz taką nie potwierdzoną informację? Polecam obejrzeć na youtubie Pajacyki Manna i Materny - https://www.youtube.com/watch?v=KhenWhtxva8. Można się uśmiać.

- "(...)zresztą fakt jest jeden i niepodważalny, że kupiona lokomotywa zamiast jeździć bez przeszkód po torach, częściej jest gościem zakładów naprawczych niż stacji kolejowych, więc najpierw się testuje do bólu i sprawdza(...)"
Również konkrety proszę - podaj w % ile czasu SU160 jeździ a ile stoi w zakładach naprawczych (z linkiem do źródła - nie chodzi o subiektywną Twoją ocenę). Trzeba to odnieść do wskaźników niezawodności podawaną przez producenta i wtedy będziemy mogli wyciągnąć pierwsze, surowe wnioski. Bez tej informacji takie pisanie mija się z celem.

- "(...) ale co ja mówię... tylko jedna osoba z tej "galerii" jest naprawdę w porządku i nawet potrafi dać "cynk" o czymś ciekawym, wartym zobaczenia i sfilmowania, dla was niestety, to by było przestępstwo innych poinformować o czymkolwiek (jedna z miliarda pierdół, która raczej scala środowisko niż dzieli) (...)"
Ten fragment sprawił, że uśmiechnąłem szeroko :)

- "(...)więc te wychowawcze tony proponuję zachować na swoje dyskusje przy kawie w atmosferze kolejowej zadumy niż w stosunku do ludzi, którzy tu się pojawiają(...)"
Na kawę to może nie ale piwo reflektuję. To Ciebie spotkałem w St. Bielicach w 2014 podczas woodstocku? Przy następnej okazji przypomnij mi to na spokojnie porozmawiamy i gwarantuje Tobie że w bezpośredniej rozmowie nie będziesz już taki "mocny".

- "(...)mam prawo wyrazić swoje zdanie, a mój komentarz dotyczył stanu faktycznego waszych ulubionych lokomotyw, które przez takich jak ja są zakazane do fotografowania!"
Oczywiście masz prawo wyrazić swoje zdanie. Proszę tylko pisz zgodnie z zasadami pisowni. Mnogość '...' sprawia że robi się z tego bełkot.
Skąd pomysł że SU160 jest moją ulubioną lokomotywą? Masz moją zgodę na ich fotografowanie - pasuje?

- "(...)trochę najpierw trzeba pomyśleć i rzeczowo podyskutować"
Zgadzam się. Podaj dane o które Ciebie wcześniej poprosiłem i możemy podyskutować.

- "(...) współczuję jednak gdy ta nowoczesna i wypasiona lokomotywa popsuje się w środku lasu, zimą, w mrozie i śniegu z wami na pokładzie...(...)"
Nie raz, nie dwa byłem spóźnionym do pracy po defekcie SU45 i czekałem w polu na pomoc. Przeżyłem usterki i czekanie w polu jak dojeżdżałem do szkoły lokiem prowadzonym przez EU07. Jechałem w temperaturze -20 składem z SU45 która nie ogrzewała składu, szyby zamarznięte a w środku lodówka. Uwierz mi - po części znam ten ból.

- "(...)bo to, że polska firma nie oznacza, że taka cudowna!"
W którym miejscu napisałem, że to cudowna firma? Jednak jest nasza i w czasach kiedy modne jest krytykowanie, oni rozwijając się zasługuje na uznanie. Na konstruktywną krytykę również.

- "(...)współczuję młodym ludziom, którzy zaczynają swoją przygodę z koleją kontaktu z waszymi wyspecjalizowanymi poglądami, uwagami, komentarzami i zachowaniem niemiłym i wręcz chamskim"
Wybacz ale do tego fragmentu nie wiem jak się odnieść. Mam wrażenie że samemu nie wiesz co chciałeś przekazać.
04.01.2016 10:18 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee
Piter
Użytkownik

Data: 25.03.2011
Komentarzy: 1564
Matey

W jednym się z Mateyem zgodzę. Te nowe pociągi z Pesy czy Newagu to prototypy. Nie ma opcji, aby lokomotywa czy zespół trakcyjny w ciągu dwóch lat od powstania projektu do rozpoczęcia liniowej eksploatacji nie ustrzegły się tzw. problemów wieku dziecięcego. W przypadku Gamy niestety tak jest. Czy ta lokomotywa była testowana na szeroka skalę? Czy chociaż jeden pełny rok, w różnych warunkach pogodowych przepracowała? Otóż nie. Dlaczego z Pendolino nie ma problemów tego typu? Dlaczego z Husarzami nie ma takich problemów? Bo to konstrukcje które były testowane i dopracowywane przez lata. Testy nowego ICE4 dla DB trwały dwa lata, a od koncepcji do wyjazdu na tory minęły 3 lata. Nie wiem czy już kursują z pasażerami, ale wiem że były nawet testy w komorze klimatycznej. Niestety polscy producenci wypuszczają na rynek prototypy. Jak czytam, że Dart zrobi po 2000 km przed wejściem do eksploatacji to mnie śmiech ogarnia. Taki złożony produkt jak pociąg powinien pojeździć co najmniej rok, aby sprawdzić go w różnych sytuacjach. To samo Gama. To co od wczoraj się dzieje na torach to jest kpina. Żeby pociąg odwołać, bo nie ma lokomotywy zastępczej to jest żart z psażera. Na 10 nowych lokomotyw nie ma żadnej sprawnej. Mam nadzieję, że ktoś za to zapłaci.
Nie mam nic przeciwko polskim producentom. Wręcz przeciwnie, chciałbym, aby jak najlepiej im się wiodło. Ale nie tak szybko. Dążenie Pesy do szybkiego rozwoju jest zatrważające. Nie można zdobywać doświadczenia kosztem potencjalnych klientów i ryzykować, jak to zrobiła Pesa, nawet bankructwem w imię rozwoju. To co w mediach mówił prezes Pesy, że ten rok pracowali na kary w imię rozwoju to jest co najmniej niepoważne. Wiem, że innym producentom się zdarzają wpadki. Ale chyba nie na taką skalę.

Reszta co napisał Matey w swym długawym komentarzu to jest to o czym już dawno mu pisałem. Mam wrażenie, że jest rozchwiany emocjonalnie. Wrzucał foty, była krytyka, on jej nie przyjął i się obraził. Długa przerwa i Matey wraca. Wrzucił kilka fotek i nikt się nie czepiał. Teraz napisał komentarz, dostał ripostę, która nie była po jego myśli i znów obraza majestatu. To mnie utwierdza w przekonaniu, że nie warto z nim dyskutować. Teraz taka moda. Idzie gość i rzuca peta na trawnik, zwracasz mu uwagę, że źle robi a on Cię wyzywa od najgorszych i wygraża.
Matey, poważasz tylko jedną osobę i chyba się domyślam o kim piszesz. Szkoda tylko, że sam nie robisz tego czego wymagasz.
04.01.2016 14:31 Offline Piter piotrchamczyk at wp.pl http://www.youtube.com/StudioP75
Copal
Administratror

Data: 13.03.2002
Komentarzy: 1173
@ Piter

Co do testowania, starsze konstrukcje naturalnie testowane są w trakcie eksploatacji. Tak samo wyroby polskie. Stare Pesy czy Newagi już dopracowano. Jednak obecnie żaden producent nie ma czasu na taki tryb testów jak kiedyś. A to dlatego, że zanim ktoś jakąś nowinke przetestuje to konkurencja już ją sprzedaje. Ewidentnie widać to na rynku samochodów, gdzie wiele nowinek sprzedanych wraz z autami wracało masowo do poprawek, poczym zostawały wycofane z rynku. Chciałbym poczytać jak wyglądała eksploatacja pierwszych Pendolino czy Husarzy? I jestem przekonany, że niezawodnośc polskiego sprzetu po tylu latach eksploatacji będzie taka sama jak starszych konstrukcji zagranicznych. Rozpędzony kapitalizm nauczył się też przerzucać koszty na zewnątrz i takie testowanie produktów na kliencie daje producentom wymierne korzyści nawet jeśli konsumentowi to nie pasuje. Patrz VW i ich kombinacje. Wróżono im miliardowe straty, a w efekcjie nic się nie stało. A co zarobili to ich. Taka już nasza rzeczywistość.
04.01.2016 14:50 Offline Copal http://www.st43.pl
Michal
Użytkownik

Data: 25.07.2011
Komentarzy: 481
Matey#24

Jakby się zastanowić to może swój pierwszy wpis powinienem napisać nieco łagodniej z uwagi na wrażliwość kolegi Matey#24. Nie zgodzę się jednak z jednosłownym określeniem tych loków - straszna pomyłka i koniec.
Co do testowania bierzcie pod uwagę fakt, że np. tzw. Husarze budowane są na bazie wcześniejszych typów i jeśli ktoś potrafi wyciągać wnioski to wypuszcza coraz to lepsze modele. Początki są u każdego trudne i niemiłe dla użytkownika z pewnością.
Obecna sytuacja z odwoływaniem TLK Piła - Gorzów - lok jest uszkodzony to fakt ale to nie zwalnia IC z odpowiedzialności firmy za godną podróż pasażerów, którzy kupili już bilety.

Niech kolega się nie obraża bo w końcu jest dorosłym facetem co nosi spodnie czy nie jest? Niech robi zdjęcia, publikuje (także na st43), sam informuje swoich kolegów o czymś ciekawym to i sam pewnie będzie informowanym. To ma być hobby czyli coś przyjemnego.
04.01.2016 15:59 Offline Michal miguelek.pl at gmail.com http://www.youtube.com/user/cludePL?feature=mhee



«  Poprzednie zdjÄ™cie:

Gama zimÄ…

NastÄ™pne zdjÄ™cie:  »

SU160-008 Biała Pilska