|
|
Autor: Copal
Bieszczady 2014 - Medzilaborce SK - 4 foto
Copyright autorzy zdjęć st43.pl . Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.
Bieszczady 2014 - Medzilaborce SK - 4 foto |
Komentarz: |
Brak pociągów na normalnych torach w Polskiej części Bieszczad sprowokował krótki wyjazd na słowacką stronę granicy. Ostatnią stacją patrząc z naszej strony linii D29-107 są Medzilaborce. Za granicą jest jeszcze przystanek Palota i drugi Medzilaborce Mesto. Stacja jak stacja, typowe słowackie "kształty" trochę złomu na bocznych torach. Na próżno tam szukać nurków czy bardotek. Z Humenné (bo tam zaczyna się relacja do Medzilaborce Mesto) składy nie jeżdżą. Kiedy stałem przed semaforem czekając na pociąg i pojawił się w oddali pomyślałem, że spalinowego elfa mają. Szynobusy serii 861 produkcji ŽOS Vrútky Słowacja To jednostki pod względem konstrukcyjnym nie odbiegają niczym od współczesnych standardów. Trójczłonowy pojazd mający stalowe pudła został wyposażony w skrajne wózki napędne i środkowe toczne wspólne dla obu członów. Oba typy wózków dostarczył Siemens i są one wyposażone w usprężynowanie pneumatyczne. Dwa silniki wysokoprężne MAN zostały zabudowane tuż za napędnymi wózkami, natomiast przeniesienie mocy odbywa się za pośrednictwem przekładni Voith. W tym dniu nic innego tam się nie pojawiło.
Gdzieś przed szynobusem charakterystyczny słowacki semafor pozwalający na wyjazd do przystanku Medzilaborce Mesto.
Kurs powrotny do Humenné. Pociąg ruszył z przystanku Krasny Brod.
Wracając do Polski we wsi Palota mijamy jeden z wielu na terenie Słowacji pomnik wdzięczności dla Armii Radzieckiej.
Medzilaborce Palota Krasny Brod 02-09-2014 |
SÅ‚owa kluczowe: |
Medzilaborce, Palota, Krasny, Brod, D29-107, 861, 861-003-6, 09-2014, SÅ‚owacja, Bieszczady, multifoto |
Data: |
10.09.2014 22:01 |
Wyświetleń: |
1985 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0 głosów) |
Wielkość pliku: |
224.7 KB |
Dodał: |
Copal |
|
|